Nazlı Öksüz
Nazlı Öksüz,1972’de Orta Anadolu’nun ortasındaki şehir olan Ankara’da doğmuş Çorum’lu bir ailenin kızı.Ankara ,musiki folkloru itibariyle Kırşehir,Çorum,Yozgat,Kırıkkale gibi çevre illerle beraber çok zengin bir birikime ve köklü bir musiki geleneğine sahip bir şehir.Nazlı Öksüz’ün en büyük avantajlarından biri ,türkü,bozlak,halay,ağıt gibi halk müziği formlarının en güzel örneklerinin bulunduğu bu coğrafyada doğup büyümüş olması.Bu türkü coğrafyasının yıllardır tahtında oturan bir büyük insan ve bir büyük sanatçı olan üstad NEŞET ERTAŞ ise,Nazlı Öksüz’ün sanat çizgisindeki en belirgin renklerden biri.
Nazlı Öksüz,Neşet Ertaş’ın türkülere getirdiği üslup ve yorum zenginliğini ,lirizm ve cesur anlatımı en etkin ve en rafine şekilde sürdüren bir hanım sanatçı.O’nun için “Neşet Ertaş’ın bayan versiyonu”diyenler gerçeği bir başka açıdan ifade etmiş oluyorlar.
Nazlı Öksüz halen Kültür Bakanlığı Devlet Halk Müziği Topluluğunda sanatçı olarak görev yapmakta.Bugüne kadar hemen hemen yurdun her köşesinde konserler veren,sayısız kere canlı radyo ve televizyon programlarına çıkan Nazlı Öksüz,başta Almanya,Fransa ve Japonya olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinde de 20’den fazla halk konserleri verdi.
Nazlı Öksüz’ün benzerlerinden farkı şurada:Bir türkünün niçin söylendiğini bilmeyen,elbette nasıl söyleneceğini de bilemez .Türküleri ,layık oldukları ve hakettikleri güzellikte söylemek,yani iyi bir türkü yorumcusu olmak için güzel bir sese sahip olmanın yanı sıra,o türkünün niçin söylendiğini de bilmek gerekir.İşte Nazlı Öksüz’ün “sanatçı” kimliğindeki en belirgin özellik de bu olsa gerek.
Nazlı Öksüz gibi sanatçılar türküleri,bozlakları,ağıtları,deyişleri,semahları ve halayları hakkını vererek okudukları sürece türkülerin öksüz kalmayacağından emin olabilirisiniz. Kültürümüzü yaşatmak ve yarınlara en doğru bir şekilde taşımak gayesiyle kurulan Anadolu Folklor Vakfı’nın yapımcı kuruluş olmayı üstlenmesi,Nazlı Öksüz’ün her üç albümünün estetik ve sanat boyutunun yanı sıra ,belli bir kültürel boyutu olduğunu göstermekte.
Nazlı Öksüz’ün son albümü olan Yaralı Ceylan’da sazları ile Halk müziğinin usta isimleri ve yorumcuları yer aldı.Bağlamalarda Musa Eroğlu, Mehmet Erenler ve Çetin Akdeniz, kemança’da İhsan Mendeş,tarda Hamit Vekilov,nefeslilerde Adil Çelebi ve Ferhat Erdem, klasik gitarda Ahmet Özgül,bas gitar ve perdesiz basta Cüneyt Süzmen
Milli kültürümüzün ana sütunlarında biri müziğimiz ve müziğimizin kalbi de hiç şüphesiz türkülerimizdir.Türküleri kültürel arka planı,sosyal boyutu ve estetik ifadeleri ile birlikte düşünüp yorumlayan genç bir sesi,Nazlı Öksüz’ü müzik kamuoyuna ve sanat dünyasına sunmaktan onur duyarız.
Nazlı Öksüz ,halk müziğimizin en genç ve en yetenekli seslerinden biri.O’nun için “türkülerin en genç ablası”denebilir.Ama öyle bir abla ki ”türkülerin anası”olarak bilinen isimlerle boy ölçüşebilecek kadar geniş bir repertuara,ses hakimiyetine ve icra ustalığına sahip.İki yılda yayınladığı üç albümün gördüğü ilgi bunun en açık delili.
Nazlı Öksüz adı,daha ilk albümüyle ülkemiz müzik gündeminin ilk sıralarda anılmaya başlandı. Birinci albümü olan “Bugün Bana Bir Hal Oldu”yu dinleyenlere gerçekten bir şeyler oldu ve artık Nazlı Öksüz adı,”Türk Halk Müziğinden Unutulmayan Ezgiler 1”halkımızın büyük beğenisini kazandı.Üçüncü Albüme adını veren bir Neşet Ertaş türküsü olan “Yaralı Ceylan “ile türkü tutkunlarının gönlünde taht kuracağı söylenebilir.
Nazlı Öksüz ,yıllardır öksüz ve yetim kalan türkülerin cesur,yürekli bir sesi olmak yolunda emin adımlarla yürüyen genç bir yetenek .Bu genç ömre sığdırılmış bunca zengin repertuarı,yöre tavırlarına hakimiyeti,kusursuz icra tekniğini ve sahnelerdeki üstün performansı ancak bununla izah edilebilir.